Hamulce – rodzaje: Hamulec zespolony

Hamulec zespolony inaczej określa się mianem hamulca pociągowego. Jest to rodzaj specjalistycznego urządzenia przeznaczonego do hamowania w procesie jazdy pociągów kolejowych. Jest to mechanizm, który równocześnie potrafi prosperować w każdym typie pociągu i wszelkich jego rodzajach. Jest tenże element sterowany z jednorazowo wyznaczanego miejsca, jednego, wspólnego. Ogólnie ten rodzaj mechanizmu hamulcowego został wynaleziony przez George’a Westinghouse’a i miało to miejsce w 1869 roku. Hamulec ten został opatentowany w Stanach Zjednoczonych.

Jest to element, który został wynaleziony w 1869 roku. Hamulec ten jest elektropneumatycznym elementem, jaki jest połączony w sterowaniu elektrycznym. Wydziela się generalnie dwa jego rodzaje. Do nich zalicza się niesamoczynny czyli elektryczny rodzaj, który oddziałuje wprost na zawory rozrządcze. Do kolejnych typów zalicza się hamulec samoczynny. Jest to rodzaj, w którym sygnał elektryczny kontrolujący wpływa na dodatkowe elektrozawory. W ten sposób dochodzi do przekształceń ciśnienia. Mowa tu o zmianach, jakie mają miejsca w przewodzie głównym.

Artykuł dzięki: